x

Genesis Restaurant & Cocktail Bar

Kategoria: Miejsca

Genesis to nowa restauracja w Warszawie przy Placu Europejskim, tuż obok słynnego biurowca Warsaw Spire.

Inwestorami są współwłaściciele nagrodzonej gwiazdką Michelina restauracji Senses - Krzysztof Janiszewski i Jarosław Babiński oraz (niezwiązana z Senses) Monika Nachyła. Menedżerem lokalu jest Łukasz Czekałowicz, szefem kuchni Artur Grajber, cukiernikiem Rafał Gajownik, szefem baru Łukasz Wilczewski, a sommelierką Magdalena Gumiela. Futurystyczna bryła Genesis jest w kształcie anatomicznego serca wbitego w ziemię. Ma symbolizować serce (centrum) Europy przy Placu Europejskim. Autorem projektu jest Przemysław „Mac” Stopa. Wnętrze jest nowoczesne, ale nawiązuje do natury – jego motywem przewodnim jest drzewo. Istotnym elementem wystroju jest mapping – projekcje zmieniających się podświetlanych wzorów. Dwupoziomowy lokal ma 100 miejsc siedzących wewnątrz i 70 na zewnątrz w letnim ogródku. Serwowana tu kuchnia ma charakter fine casual. Sercem restauracji jest pierwszy w Polsce piec marki Mibrassa opalany węglem drzewnym. Menu opiera się na wysokiej jakości produktach (świeże ryby z Hiszpanii – turbot, dziki okoń morski; szynki dojrzewające, wołowina wagyu). W karcie dań znajdziemy m.in. krem z kiszonych szparagów, filet z kulbina opiekany w białym winie, stek z galicyjskiego rostbefu. Przystawki kosztują 18-45 zł, dania główne 38-360 zł. Karta win obejmuje ponad 80 etykiet z Europy i Nowego Świata (10 dostępnych na kieliszki) z dużą reprezentacją win hiszpańskich. Ponadto miejsce ma szeroki wybór win musujących i szampanów. Koktajlbar oferuje klasyczne i autorskie koktajle oparte na własnej roboty syropach i esencjach.


Plac Europejski 5, Warszawa

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej