Według najnowszych badań konsumenckich utrzymuje się trend,
w którym Polacy zamierzają kupować więcej suszonych śliwek w przyszłości – 28% ankietowanych
deklaruje taką chęć. Żniwa w Kalifornii trwają od połowy sierpnia, przez ok. 30 dni. Całkowicie zautomatyzowane zbiory, poprzedzone są starannymi badanymi zawartości naturalnego cukru w owocach. Śliwki wkalifornijskich dolinach Sacramento i San Joaquin strząsane są z drzew przy pomocy maszyn, aby nie miały kontaktu z ziemią. Prace zaczynają się, kiedy owoce osiągną odpowiednio wysoki poziom słodkości, co gwarantuje wysoką jakość i mięsistość śliwki w procesie suszenia. Następnie śliwki myte są źródlaną wodą oraz suszone w specjalnych tunelach. Według prognoz podanych w czerwcu przez Amerykański Urząd Statystyczny ds. Rolnictwa (NASS), szacowane tegoroczne zbiory suszonych śliwek kalifornijskich wyniosą ok. 105 tys. ton. Śliwki kalifornijskie na polskim rynku kalifornijską branżę suszonej śliwki reprezentuje California Prune Board. Rada działa już ponad 65 lat, inwestując w programy marketingowe oraz badania i rozwój branży. W Polsce inwestycje w programy marketingowe na rzecz wzmacniania rynku śliwki kalifornijskiej zaczęły się w 2014 roku. „Śliwka kalifornijska cieszy się coraz większym uznaniem polskich konsumentów, którzy jak pokazują badania cenią sobie zdrowe i jakościowe produkty. W kampaniach informacyjnych staramy się pokazać wysoką jakość śliwki z Kalifornii, a także dzielimy się świeżymi pomysłami na zastosowanie
tego wszechstronnego owocu w kuchni. 70% badanych konsumentów deklarujących chęć zakupu
suszonej śliwki, to wspaniały wynik. Kolejne inwestycje w Polsce to dobra informacja zarówno dla
polskiego jak i kalifornijskiego biznesu” – mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director,
California Prune Board (Europe).
Uznanie wśród konsumentów
Jak pokazują najnowsze badania z czerwca 2017 roku, Polscy konsumenci docenili wyjątkową jakość i
wszechstronność kulinarną suszonej śliwki kalifornijskiej. Coraz częściej spożywają suszoną śliwkę
jako przekąskę. Badania pokazują, że zakup suszonej śliwki częściej niż raz w miesiącu deklaruje
47%, a 55% ankietowanych deklaruje chęć spożywania jej częściej niż raz w tygodniu. Blisko
70% ankietowanych jest świadoma kalifornijskiego pochodzenia tych suszonych owoców.