x

Zbiory śliwek w Kalifornii zakończone sukcesem!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    22.09.2017

W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek dobiegły końca. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku.

Farmerzy z Kalifornii potwierdzają, że był to dobry rok dla rynku suszonych śliwek. Zbiory trwające zazwyczaj od połowy sierpnia, w roku 2017 rozpoczęły się nieco później. Zakończyły się w drugiej połowie września.
"W tym roku branża śliwek z Kalifornii powraca do wysokich poziomów zbiorów, z korzyścią dla rynku i konsumentów. Sadownicy kalifornijscy poinformowali, że drzewa śliwkowe zdążyły odrodzić się po wyzwaniach pogodowych, które dotknęły całą branżę w roku 2016. Zdrowe drzewka obrodziły w owoce, które niezmiennie reprezentują owoc najwyższej klasy, jakim jest śliwka kalifornijska". - komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.


Naturalny cukier ma znaczenie

Aby suszona śliwka z Kalifornii osiągnęła swoją charakterystyczną naturalną słodycz sadownicy regularnie mierzą poziom zawartości cukru w owocu dojrzewającym na drzewie. Brix to jednostka służąca do jego zbadania. Kalifornijczycy zaczynają pomiary, kiedy wartość cukru w owocu wynosi 16-18 jednostek brix. Sprawdzają jego poziom co tydzień, aby osiągnął wartość minimum 22 jednostek. Sygnałem do rozpoczęcia zbiorów jest moment, w którym poziom słodyczy w śliwce osiągnie 30 jednostek brix. Przy takiej wartości owoc jest niezwykle słodki, ale też i odpowiednio ciężki, co z kolei pozwala osiągnąć znakomite rezultaty przy suszeniu. Przeciętnie w ciągu jednego dnia sadownicy w Kalifornii zbierają śliwki z obszaru 10-15 arów.
"Zapowiada się dobry rok dla suszonych śliwek kalifornijskich. Obfite plony dały w tym roku śliwkę słodką i mięsistą, która jak zawsze wyznacza najwyższe standardy dla całej branży suszonych śliwek". - komentuje John Taylor, Vice President/właściciel, Taylor Brothers Farms.


Kalifornia ma znaczenie

Według badań Polacy chcą coraz częściej jeść suszoną śliwkę. Jej zakup w akceptowalnej cenie deklaruje 70 proc., natomiast 55 proc. ankietowanych wyraża chęć spożywania jej częściej niż raz w tygodniu. Ponadto konsumenci w Polsce doceniają kalifornijskie pochodzenie tego owocu. Dla 55% z nich, przy zakupie ważne jest kalifornijskie pochodzenie suszonej śliwki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Gdzie leży Polska stolica burgerów? Burgerowe trendy

Burgerową stolicą Polski jest Kalisz - wynika z analizy trendów przeprowadzonej przez Uber Eats z okazji Dnia Burgera, który przypada 28 maja. Największe pojedyncze zamówienie złożone za pośrednictwem platformy zawierało... 87 cheeseburgerów. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o tym popularnym daniu?

XI edycja prestiżowego konkursu Wine & Food Noble Night

Trwa rekrutacja do pierwszego etapu konkursu. Uroczysty finał już 13 października br. w Warszawie.

Budowanie zespołu sali

Kluczem do sukcesu w biznesie gastronomicznym są ludzie. Znalezienie ich, zarządzanie nimi oraz zatrzymanie ich przy sobie to jedno z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stoją właściciele lokali.

McDonald's rozwija franczyzę

W skali globalnej już ponad 80 proc. lokali tej wiodącej marki gastronomicznej jest własnością indywidualnych przedsiębiorców. Również w polskiej sieci, gdzie oferta McDonald’s to synonim uczciwej, partnerskiej współpracy, udział franczyzobiorców dynamicznie rośnie.

Radosław Majdan i Wealth Solutions stworzą serię whisky

Wealth Solutions, polska spółka zajmująca się kreacją ekskluzywnych alkoholi, nawiązała współpracę z Radosławem Majdanem. Jej efektem będą limitowane edycje whisky stworzone z udziałem jednej z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiego świata sportu i mediów.

Storytelling w gastronomii, czyli opowieści różnej treści

Standardowa komunikacja restauracji w social mediach nie będzie działała na tych odbiorców, którzy oczekują czegoś więcej - czegoś, co ich zainteresuje i zaskoczy. Atrakcyjne zdjęcia, wartościowe treści, instastories czy konkursy to dziś już za mało. Jak zatem przyciągnąć uwagę wymagających gości?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej