x

Zbiory śliwek w Kalifornii zakończone sukcesem!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    22.09.2017

W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek dobiegły końca. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku.

Farmerzy z Kalifornii potwierdzają, że był to dobry rok dla rynku suszonych śliwek. Zbiory trwające zazwyczaj od połowy sierpnia, w roku 2017 rozpoczęły się nieco później. Zakończyły się w drugiej połowie września.
"W tym roku branża śliwek z Kalifornii powraca do wysokich poziomów zbiorów, z korzyścią dla rynku i konsumentów. Sadownicy kalifornijscy poinformowali, że drzewa śliwkowe zdążyły odrodzić się po wyzwaniach pogodowych, które dotknęły całą branżę w roku 2016. Zdrowe drzewka obrodziły w owoce, które niezmiennie reprezentują owoc najwyższej klasy, jakim jest śliwka kalifornijska". - komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.


Naturalny cukier ma znaczenie

Aby suszona śliwka z Kalifornii osiągnęła swoją charakterystyczną naturalną słodycz sadownicy regularnie mierzą poziom zawartości cukru w owocu dojrzewającym na drzewie. Brix to jednostka służąca do jego zbadania. Kalifornijczycy zaczynają pomiary, kiedy wartość cukru w owocu wynosi 16-18 jednostek brix. Sprawdzają jego poziom co tydzień, aby osiągnął wartość minimum 22 jednostek. Sygnałem do rozpoczęcia zbiorów jest moment, w którym poziom słodyczy w śliwce osiągnie 30 jednostek brix. Przy takiej wartości owoc jest niezwykle słodki, ale też i odpowiednio ciężki, co z kolei pozwala osiągnąć znakomite rezultaty przy suszeniu. Przeciętnie w ciągu jednego dnia sadownicy w Kalifornii zbierają śliwki z obszaru 10-15 arów.
"Zapowiada się dobry rok dla suszonych śliwek kalifornijskich. Obfite plony dały w tym roku śliwkę słodką i mięsistą, która jak zawsze wyznacza najwyższe standardy dla całej branży suszonych śliwek". - komentuje John Taylor, Vice President/właściciel, Taylor Brothers Farms.


Kalifornia ma znaczenie

Według badań Polacy chcą coraz częściej jeść suszoną śliwkę. Jej zakup w akceptowalnej cenie deklaruje 70 proc., natomiast 55 proc. ankietowanych wyraża chęć spożywania jej częściej niż raz w tygodniu. Ponadto konsumenci w Polsce doceniają kalifornijskie pochodzenie tego owocu. Dla 55% z nich, przy zakupie ważne jest kalifornijskie pochodzenie suszonej śliwki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak sieciowe burgerownie reagują w Polsce na trend roślinny?

Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w 8 sieciach burgerowni w Polsce. Triumfują rodzimy 7th Street Bar & Grill oraz Max Burgers.

Marketing wiarygodny - przekonaj

"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci" - to słowa Oscara Wilde’a, które świetnie oddają ważny obecnie trend w marketingu - autentyczność. Za tym kierunkiem stoją murem dwa modne narzędzia: "storytelling" i "content marketing". To kompozyty najskuteczniejszej obecnie strategii marketingowej.

Kulinarny Puchar Polski 2018 - nadchodzą zmiany

W dniach 2-3 października br. odbędzie się już 18. edycja Kulinarnego Pucharu Polski. Konkurs na przestrzeni lat ewoluował, zarówno pod względem umiejętności zawodników jak i w obszarze regulaminu. W tym roku kolejne zmiany.

OBSŁUGA W KRYZYSIE

Tak jak po zimie przychodzi wiosna, a po nocy dzień, tak w każdej, nawet najlepszej restauracji pojawi się w końcu niezadowolony gość. W kolejnym odcinku "Sztuki obsługi" opisujemy, jak radzić sobie w sytuacji kryzysowej. Z każdej można wybrnąć z korzyścią dla naszego biznesu. Podpowiadamy jak.

Roślinna rewolucja w Polsce

Już ponad milion osób w Polsce jest na diecie wegetariańskiej - donosi Pyszne.pl. Trend odchodzenia od diety mięsnej przybiera na sile, co widać zarówno w menu restauracji, jak i na półkach sklepowych.

Enata Bread kupuje markę Gorąco Polecam Nowakowski. To nie koniec inwestycji!

Po zakupie marki Gorąco Polecam Nowakowski dynamicznie rozwijająca się grupa piekarniczo-cukiernicza Enata Bread chce zainwestować 15 mln zł w piekarnie i lunchownie. Grupa zapowiada w perspektywie 2-3 lat wzrost liczby lokali z 30 do 50 i zatrudnienia z 150 do 300 osób.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej