x

Zbiory śliwek w Kalifornii zakończone sukcesem!

Kategoria: Twój biznes - wiedza

W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek dobiegły końca. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku.

Farmerzy z Kalifornii potwierdzają, że był to dobry rok dla rynku suszonych śliwek. Zbiory trwające zazwyczaj od połowy sierpnia, w roku 2017 rozpoczęły się nieco później. Zakończyły się w drugiej połowie września.
"W tym roku branża śliwek z Kalifornii powraca do wysokich poziomów zbiorów, z korzyścią dla rynku i konsumentów. Sadownicy kalifornijscy poinformowali, że drzewa śliwkowe zdążyły odrodzić się po wyzwaniach pogodowych, które dotknęły całą branżę w roku 2016. Zdrowe drzewka obrodziły w owoce, które niezmiennie reprezentują owoc najwyższej klasy, jakim jest śliwka kalifornijska". - komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.


Naturalny cukier ma znaczenie

Aby suszona śliwka z Kalifornii osiągnęła swoją charakterystyczną naturalną słodycz sadownicy regularnie mierzą poziom zawartości cukru w owocu dojrzewającym na drzewie. Brix to jednostka służąca do jego zbadania. Kalifornijczycy zaczynają pomiary, kiedy wartość cukru w owocu wynosi 16-18 jednostek brix. Sprawdzają jego poziom co tydzień, aby osiągnął wartość minimum 22 jednostek. Sygnałem do rozpoczęcia zbiorów jest moment, w którym poziom słodyczy w śliwce osiągnie 30 jednostek brix. Przy takiej wartości owoc jest niezwykle słodki, ale też i odpowiednio ciężki, co z kolei pozwala osiągnąć znakomite rezultaty przy suszeniu. Przeciętnie w ciągu jednego dnia sadownicy w Kalifornii zbierają śliwki z obszaru 10-15 arów.
"Zapowiada się dobry rok dla suszonych śliwek kalifornijskich. Obfite plony dały w tym roku śliwkę słodką i mięsistą, która jak zawsze wyznacza najwyższe standardy dla całej branży suszonych śliwek". - komentuje John Taylor, Vice President/właściciel, Taylor Brothers Farms.


Kalifornia ma znaczenie

Według badań Polacy chcą coraz częściej jeść suszoną śliwkę. Jej zakup w akceptowalnej cenie deklaruje 70 proc., natomiast 55 proc. ankietowanych wyraża chęć spożywania jej częściej niż raz w tygodniu. Ponadto konsumenci w Polsce doceniają kalifornijskie pochodzenie tego owocu. Dla 55% z nich, przy zakupie ważne jest kalifornijskie pochodzenie suszonej śliwki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Co napędza rynek kawiarniany?

Europejski rynek kawiarni sieciowych zmienia się bardzo szybko, motorem wzrostu i zmian są kawiarnie piątej fali, urbanizacja, technologie cyfrowe i potrzeby pokolenia Z. Rynek będzie notował rozwój we wszystkich krajach starego kontynentu.

Gastronomia walczy o przetrwanie! Na jaką pomoc państwa może liczyć?

Aż 67 proc. firm branży gastronomicznej oraz eventowej w Polsce całkowicie wstrzymało działalność z powodu pandemii - wynika z ankiety serwisu Briefly. 32 proc. działa w ograniczonym stopniu, oferując jedzenie na wynos lub z dowozem, a jedynie 1-2 proc. funkcjonuje normalnie.

Uber Eats świętuje 3 urodziny w Polsce

Z okazji swoich 3 urodzin Uber Eats zdradza, jakie dania najbardziej lubią zamawiać z dowozem Polacy i kiedy najczęściej to robią.

Marketing restauracji - wsparcie z głową

Wytypowanie profesjonalnej agencji marketingowej dla lokalu gastronomicznego to nie lada wyzwanie. Kluczem do wyboru właściwej firmy powinno być hasło "dla gastronomii"

Zaprojektuj atmosferę

Dobrze zaprojektowane wnętrze to ważny element budowania wizerunku restauracji. Wystrój tworzy atmosferę i wpływa na samopoczucie gości. Jest częścią szerszej opowieści, która mówi, o czym i do kogo kierowany jest nasz lokal.

Proste sposoby na poprawę food costu

Na rynku wciąż widoczna jest niska świadomość dotycząca działań pozwalających na kontrolę i optymalizację food costu. Przedstawiamy kilka prostych metod prowadzących do obniżenia tego wskaźnika.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej