x

Sfinks z 0,62 mln zł zysku netto w II kw. 2017

Kategoria: Miejsca

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 87,90 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży wobec 87,95 mln zł w takim samym okresie 2016 r.

INFORMACJA PRASOWA

Jednocześnie spółka osiągnęła EBITDA w wysokości 6,30 mln zł EBITDA w pierwszej połowie 2017 r. wobec 8,20 mln zł w porównywalnym okresie 2016 r. Ponadto po sześciu miesiącach 2017 r. Sfinks odnotował wynik jednostkowy na poziomie netto o wartości -1,06 mln zł wobec 6,05 mln zł rok wcześniej. Na różnice w wynikach wpłynęły znaczące zdarzenia jednorazowe z roku 2016.

- Już w pierwszej połowie zeszłego roku pojawiła się na rynku silna presja kosztowa, przede wszystkim w zakresie płac, ale także surowców. Systematycznie jednak wdrażamy rozwiązania, które mają równoważyć wpływ tych czynników na nasz biznes. Wprowadziliśmy już szereg zmian, co pozwoliło nam skutecznie zapanować nad wpływem wzrostu kosztów na rentowność naszej działalności. Analiza wyników na poziomie danych porównywalnych pokazuje, że podjęte przez nas działania są skuteczne i systematycznie wracamy do wyników sprzed podwyżki płac. Już w drugim kwartale 2017 r. osiągnęliśmy zysk jednostkowy na poziomie netto w wysokości 0,62 mln zł. Niezależnie od wyraźnej zmiany negatywnego trendu spowodowanego presją płacową i wzrostem kosztów surowca wciąż ciężko pracujemy nad następnymi projektami, które w kolejnych okresach powinny przełożyć się na poprawę osiąganych wyników - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

S finks, zgodnie ze strategią rozwoju na lata 2017-2022, zamierza rozwijać się nie tylko w ramach sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, ale też nowych konceptów, tworząc portfolio komplementarnych marek. Spółka zamierza rozpocząć działalność w segmencie fast casual dining i systematycznie prowadzi działania akwizycyjne na rynku. W ich wyniku zawarła umowy dotyczące potencjalnego nabycia sieci Meta, Meta Disco i Funky Jim oraz Fabryka Pizzy. Ważnym elementem będzie też przejęcie sieci Piwiarnia Warki, które zostanie sfinalizowane po uzyskaniu zgody UOKIK.

W okresie styczeń - czerwiec 2017 r. przychody gastronomiczne wygenerowane w ramach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska osiągnęły wartość 93,16 mln zł wobec 93,22 mln zł w miesiącach grudzień 2015 - maj 2016 r., przy czym sieć Chłopskie Jadło odnotowała ponad 20% wzrost sprzedaży.

- Warto zaznaczyć, że nasze wyniki z pierwszego półrocza sprawozdawczego tego roku nie są wprost porównywalne do raportowanego w zeszłym roku pierwszego półrocza sprawozdawczego. Zaburzenie porównywalności powodują głównie zdarzenia jednorazowe oraz fakt raportowania wówczas danych za okres od grudnia 2015 do maja 2016, co przy sezonowości naszego biznesu powoduje istotne odchylenia. Jednocześnie w tym roku pracowaliśmy na mniejszej sieci. Mimo to obroniliśmy sprzedaż i wyszliśmy na plus. Zdecydowaliśmy się prezentować wyniki także w okresach porównywalnych, czyli takich samych okresach kalendarzowych, co pokazuje, że prowadzone przez nas działania wprost przekładają się na systematyczną poprawę wyników – komentuje Sylwester Cacek.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Niesztuka - lokalne neobistro w Gdańsku

Trójmiejska scena kulinarna rozkwita i coraz częściej na wybrzeżu można znaleźć ambitne neobistra z polską kuchnią czy restauracje etniczne. Połączeniem tych dwóch kierunków jest Niesztuka - przytulna restauracja mieszcząca się na przepięknej ulicy Mariackiej w Gdańsku.

Redberry: nie tylko jogurty, ale też hummus!

Redberry, lider segmentu mrożonych jogurtów w Polsce, planuje poszerzyć swe kolejne lokale o koncept Hummus Love. Zmieni się nie tylko koncepcja biznesowa, ale również wizualna.

Ekologicznie w warszawskiej Werandzie Bistro

Werandę Bistro w stołecznej Hali Koszyki przy ul. Koszykowej 63 śmiało można określić mianem eco-friendly. To prawdziwa miejska dżungla w centrum miasta, w której postawiono na liczne aktywności związane z ekologią.

Columbus Coffee w poznańskim Starym Browarze

Kawiarnia Columbus Coffee zajęła ponad 120-metrowy lokal w poznańskim Starym Browarze. Marka zapowiada ewolucję sieci.

Michał Sierka nowym Szefem Kuchni restauracja Merliniego

Zdobywał doświadczenie w gwiazdkowych restauracjach w Polsce i za granicą. Obecnie szefuje restauracji Merliniego. We współpracy z Szefem Wykonawczym Bartłomiejem Czerwińskim od lipca wprowadzają nowe menu inspirowane nowojorską sceną restauracyjną.

PROSCIUTTERIA

Prosciutteria to miejsce poświęcone przede wszystkim wspólnemu spędzaniu czasu i długim rozmowom, do których jedzenie i wino są tylko dodatkiem. Lokal odwołuje się do włoskiej tradycji niewielkich barów, do których zagląda się na kawę, kieliszek wina lub aby po prostu miło spędzić czas.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej