x

Sfinks z 0,62 mln zł zysku netto w II kw. 2017

Kategoria: Miejsca    21.09.2017

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 87,90 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży wobec 87,95 mln zł w takim samym okresie 2016 r.

INFORMACJA PRASOWA

Jednocześnie spółka osiągnęła EBITDA w wysokości 6,30 mln zł EBITDA w pierwszej połowie 2017 r. wobec 8,20 mln zł w porównywalnym okresie 2016 r. Ponadto po sześciu miesiącach 2017 r. Sfinks odnotował wynik jednostkowy na poziomie netto o wartości -1,06 mln zł wobec 6,05 mln zł rok wcześniej. Na różnice w wynikach wpłynęły znaczące zdarzenia jednorazowe z roku 2016.

- Już w pierwszej połowie zeszłego roku pojawiła się na rynku silna presja kosztowa, przede wszystkim w zakresie płac, ale także surowców. Systematycznie jednak wdrażamy rozwiązania, które mają równoważyć wpływ tych czynników na nasz biznes. Wprowadziliśmy już szereg zmian, co pozwoliło nam skutecznie zapanować nad wpływem wzrostu kosztów na rentowność naszej działalności. Analiza wyników na poziomie danych porównywalnych pokazuje, że podjęte przez nas działania są skuteczne i systematycznie wracamy do wyników sprzed podwyżki płac. Już w drugim kwartale 2017 r. osiągnęliśmy zysk jednostkowy na poziomie netto w wysokości 0,62 mln zł. Niezależnie od wyraźnej zmiany negatywnego trendu spowodowanego presją płacową i wzrostem kosztów surowca wciąż ciężko pracujemy nad następnymi projektami, które w kolejnych okresach powinny przełożyć się na poprawę osiąganych wyników - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

S finks, zgodnie ze strategią rozwoju na lata 2017-2022, zamierza rozwijać się nie tylko w ramach sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, ale też nowych konceptów, tworząc portfolio komplementarnych marek. Spółka zamierza rozpocząć działalność w segmencie fast casual dining i systematycznie prowadzi działania akwizycyjne na rynku. W ich wyniku zawarła umowy dotyczące potencjalnego nabycia sieci Meta, Meta Disco i Funky Jim oraz Fabryka Pizzy. Ważnym elementem będzie też przejęcie sieci Piwiarnia Warki, które zostanie sfinalizowane po uzyskaniu zgody UOKIK.

W okresie styczeń - czerwiec 2017 r. przychody gastronomiczne wygenerowane w ramach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska osiągnęły wartość 93,16 mln zł wobec 93,22 mln zł w miesiącach grudzień 2015 - maj 2016 r., przy czym sieć Chłopskie Jadło odnotowała ponad 20% wzrost sprzedaży.

- Warto zaznaczyć, że nasze wyniki z pierwszego półrocza sprawozdawczego tego roku nie są wprost porównywalne do raportowanego w zeszłym roku pierwszego półrocza sprawozdawczego. Zaburzenie porównywalności powodują głównie zdarzenia jednorazowe oraz fakt raportowania wówczas danych za okres od grudnia 2015 do maja 2016, co przy sezonowości naszego biznesu powoduje istotne odchylenia. Jednocześnie w tym roku pracowaliśmy na mniejszej sieci. Mimo to obroniliśmy sprzedaż i wyszliśmy na plus. Zdecydowaliśmy się prezentować wyniki także w okresach porównywalnych, czyli takich samych okresach kalendarzowych, co pokazuje, że prowadzone przez nas działania wprost przekładają się na systematyczną poprawę wyników – komentuje Sylwester Cacek.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Trzeci lokal Frentzza-Pizza & Friends. Tym razem w Żyrardowie

Marka "Frentzza - Pizza & Friends" zainicjowała działalność dopiero w kwietniu, a już otworzyła trzeci lokal - w zabytkowym kompleksie loftów Stara Przędzalnia Żyrardów. Pizzeria działa w formacie bez obsługi gości, możliwe są jedynie dostawy oraz odbiory osobiste.

Niewinni Czarodzieje 2.0

Kuba Wojewódzki wraz z Józefem Krawczykiem otworzą niebawem wspólną restaurację. "Niewinni Czarodzieje 2.0" to wyjątkowy koncept restauracyjny, który powstanie w zrewitalizowanej Elektrowni Powiśle.

FAST CASUAL WEDŁUG DANIELA HUMMA

Daniel Humm, szef kuchni Eleven Madison Park, i jego wspólnik Will Guidara otwierają nową restaurację w Nowym Jorku - Made Nice. Oficjalne otwarcie restauracji w stylu fast casual nastąpiło w poniedziałek 24 kwietnia.

SYTA 93

Syta 93 to restauracja otwarta na początku listopada na warszawskim Wilanowie. Miejsce ma 800 mkw. i 4 poziomy. Na najwyższym poziomie odbywają się warsztaty głównie dla dzieci, ale również dla dorosłych. Miejsce organizuje też wesela i zamknięte eventy.

Sfinks otwiera dwie nowe restauracje Fabryka Pizzy

Jeden lokal znajduje się w ścisłym centrum Warszawy, a drugi, prowadzony przez franczyzobiorcę, działa w Piasecznie. W obu restauracjach można zamawiać dania także na wynos i z dowozem.

Gorąco Polecam Piekarnia - pilotażowy lokal na warszawskim Natolinie

Enata Bread, grupa zarządzająca marką Gorąco Polecam, wraca do źródeł, czyli do pieczenia chleba. I otwiera pierwszy pilotażowy lokal pod marką Gorąco Polecam Piekarnia - na warszawskim Natolinie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej