x

Szef dla Młodych Talentów - efekty programu edukacyjnego Akademii MAKRO

Kategoria: Twój biznes - wiedza    20.09.2017

Bartosz Świostek to ambitny uczeń trzeciej klasy technikum gastronomicznego w Starachowicach, który dzięki wygranej w programie Szef dla Młodych Talentów mógł rozwijać swój talent kulinarny w warszawskiej restauracji Salto.

Przez tydzień uczył się on południowoamerykańskiej kuchni pod bacznym okiem szefa kuchni, Martina Gimeneza Castro. Dla Bartka staż był okazją do nauczenia się wielu nowych rzeczy. Jak sam mówi: Takie staże, jak ten, który wygrałem dzięki programowi „Szef dla Młodych Talentów”, są bardzo ważne dla młodych ludzi, dopiero wstępujących w świat kulinarny. Pozwalają one poznać kuchnię z profesjonalnej i praktycznej perspektywy, a nie teoretycznie, z podręczników.


Dla Bartka najbardziej wartościowe było to, że mógł poznać wszystkie elementy lokalu gastronomicznego – od magazynu po chłodnię, nauczyć się kuchni zimnej i gorącej, a także posmakować produktów z całego świata, takich jak krewetki, ośmiornice, owoce morza i różnego rodzaju mięsa, które są niespotykane w mniejszych miejscowościach – takich, jak jego rodzinne Starachowice.


Jak wspomina Bartek, bardzo spodobało mu się to, że od razu został członkiem zespołu: Podczas stażu staram się przygotowywać potrawy od A do Z, a szef kuchni podpatruje moją pracę i daje sugestie, co poprawić – mówi. Mógł także zdobyć nowe umiejętności, takie jak dekorowanie potraw: Najpierw jemy oczami, a dopiero później testujemy smak. Dlatego tak ważne jest estetyczne komponowanie dań i układanie ich na talerzu. Cieszę się, że na stażu mogłem się tego uczyć.


W przyszłości Bartek chciałby zostać szefem kuchni. Martin Castro, szef kuchni restauracji Salto chwali swojego podopiecznego: To bardzo fajny chłopak, po którym widać, że chce się rozwijać i się uczyć. Cieszę się, że miałem okazję go poznać dzięki programowi i pokazać mu, jak wygląda prawdziwa kuchnia.


Program edukacyjny Szef dla Młodych Talentów to jedyny tego typu program w Polsce, skierowany do uczniów szkół gastronomicznych. W jego ramach MAKRO Polska organizuje co miesiąc Miksery Kulinarne – bezpłatne spotkania, podczas których odbywają się prelekcje i pokazy kulinarne znanych szefów kuchni. Na zdobywców najlepszych wyników w quizach po Mikserach czekają tygodniowe staże w prestiżowych restauracjach. Partnerami projektu są m.in.: Gault & Millau Polska, Provincja, Kruszwica i ChemaN. Pierwsza edycja programu odniosła wielki sukces: 1100 uczniów z całej Polski wzięło udział w dziewięciu Mikserach Kulinarnych, spośród których wyłoniono piętnastu stażystów. Już wkrótce startuje kolejna edycja programu, poszerzona m.in. o książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji: www.szefdlamlodych.pl, www.facebook.com/szefdlamlodychtalentow

Zachęcamy do obejrzenia filmu ze stażu:
https://www.youtube.com/watch?v=4O4JZ9sJ4Rw

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

Wizytówka Google - darmowy marketing restauracji

Obecność marki w internecie jest kwestią kluczową, bo ludzie w coraz większym stopniu polegają na swoich smartfonach. Właściciele restauracji powinni zadbać o to, aby klienci mogli łatwo znaleźć ich ofertę. Jednym z pomocnych narzędzi może być wizytówka Google.

Przemyślane dostawy źródłem sukcesu restauracji

Jak skutecznie zarządzać dostawami posiłków zamawianych online, pozyskiwać klientów i utrzymać w ryzach koszty? Praktyczne odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w poradniku skutecznej dostawy wydanym przez Pyszne.pl, a opracowanym wraz z ekspertami branży gastronomicznej.

Too Good To Go: chcemy dotrzeć do mniejszych miejscowości [ROZMOWA]

W ciągu ostatniego roku liczba użytkowników aplikacji ratującej jedzenie przed wyrzuceniem do kosza wzrosła z 300 do 2 tysięcy. - Pandemia uwypukliła problem marnowania żywności, a dzięki aplikacji "uratowano" ponad pół miliona paczek z żywnością - mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go w Polsce.

Co wiesz o swoich gościach, czyli o zarządzaniu relacjami

Od poniedziałku do niedzieli przez drzwi twojego lokalu przewija się X klientów. Kolejne Y zamawia jedzenie przez stronę WWW lub aplikacje partnerów delivery. Czy cokolwiek wiesz o swoich gościach? Jak do ciebie trafili? Zbierasz o nich informacje, by móc dotrzeć do nich ponownie?

Uber Eats poszerza zasięg o Olsztyn i Częstochowę

Teraz także w Olsztynie i Częstochowie restauratorzy oraz klienci mogą korzystać z platformy Uber Eats, by zamówić ulubione dania za pomocą aplikacji i otrzymać je pod drzwi w ramach bezkontaktowej dostawy. W ofercie aplikacji pojawiło się menu z 50 nowych lokali.

Jak własna marka piwa wzmacnia wizerunek lokalu gastronomicznego?

A może by tak charakter serwowanych w lokalu potraw podkreślić smakiem piwa rzemieślniczego? To temat do rozważenia dla wszystkich właścicieli restauracji, pizzerii, burgerowni i innych miejsc, w których łączy się jedzenie z piwem.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej