x

Szef dla Młodych Talentów - efekty programu edukacyjnego Akademii MAKRO

Kategoria: Twój biznes - wiedza    20.09.2017

Bartosz Świostek to ambitny uczeń trzeciej klasy technikum gastronomicznego w Starachowicach, który dzięki wygranej w programie Szef dla Młodych Talentów mógł rozwijać swój talent kulinarny w warszawskiej restauracji Salto.

Przez tydzień uczył się on południowoamerykańskiej kuchni pod bacznym okiem szefa kuchni, Martina Gimeneza Castro. Dla Bartka staż był okazją do nauczenia się wielu nowych rzeczy. Jak sam mówi: Takie staże, jak ten, który wygrałem dzięki programowi „Szef dla Młodych Talentów”, są bardzo ważne dla młodych ludzi, dopiero wstępujących w świat kulinarny. Pozwalają one poznać kuchnię z profesjonalnej i praktycznej perspektywy, a nie teoretycznie, z podręczników.


Dla Bartka najbardziej wartościowe było to, że mógł poznać wszystkie elementy lokalu gastronomicznego – od magazynu po chłodnię, nauczyć się kuchni zimnej i gorącej, a także posmakować produktów z całego świata, takich jak krewetki, ośmiornice, owoce morza i różnego rodzaju mięsa, które są niespotykane w mniejszych miejscowościach – takich, jak jego rodzinne Starachowice.


Jak wspomina Bartek, bardzo spodobało mu się to, że od razu został członkiem zespołu: Podczas stażu staram się przygotowywać potrawy od A do Z, a szef kuchni podpatruje moją pracę i daje sugestie, co poprawić – mówi. Mógł także zdobyć nowe umiejętności, takie jak dekorowanie potraw: Najpierw jemy oczami, a dopiero później testujemy smak. Dlatego tak ważne jest estetyczne komponowanie dań i układanie ich na talerzu. Cieszę się, że na stażu mogłem się tego uczyć.


W przyszłości Bartek chciałby zostać szefem kuchni. Martin Castro, szef kuchni restauracji Salto chwali swojego podopiecznego: To bardzo fajny chłopak, po którym widać, że chce się rozwijać i się uczyć. Cieszę się, że miałem okazję go poznać dzięki programowi i pokazać mu, jak wygląda prawdziwa kuchnia.


Program edukacyjny Szef dla Młodych Talentów to jedyny tego typu program w Polsce, skierowany do uczniów szkół gastronomicznych. W jego ramach MAKRO Polska organizuje co miesiąc Miksery Kulinarne – bezpłatne spotkania, podczas których odbywają się prelekcje i pokazy kulinarne znanych szefów kuchni. Na zdobywców najlepszych wyników w quizach po Mikserach czekają tygodniowe staże w prestiżowych restauracjach. Partnerami projektu są m.in.: Gault & Millau Polska, Provincja, Kruszwica i ChemaN. Pierwsza edycja programu odniosła wielki sukces: 1100 uczniów z całej Polski wzięło udział w dziewięciu Mikserach Kulinarnych, spośród których wyłoniono piętnastu stażystów. Już wkrótce startuje kolejna edycja programu, poszerzona m.in. o książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji: www.szefdlamlodych.pl, www.facebook.com/szefdlamlodychtalentow

Zachęcamy do obejrzenia filmu ze stażu:
https://www.youtube.com/watch?v=4O4JZ9sJ4Rw

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

Czy załamie się rynek dzierżawy hotelowej i wynajmu krótkoterminowego?

Na razie nie ma paniki na rynku dzierżawy hotelowej i wynajmu krótkoterminowego. Widać natomiast duże zaniepokojenie związane z nieznaną dotąd sytuacją, która przyniesie skutki niewiadomej skali.

HISZPAŃSCY SZEFOWIE KUCHNI WYCHODZĄ DO LUDZI

Wielu hiszpańskich szefów kuchni od lat dywersyfikuje źródła przychodów. Dobrą stroną tego zjawiska jest demokratyzacja gwiazdkowej kuchni i pojawienie się w ofercie najbardziej znanych świątyń smaku w formacie casual.

Restauracje w stylu cyfrowym

Czy branżę gościnności czeka totalna cyfryzacja? Jakie wybrać narzędzia, jaką strategię i wreszcie - jak sprawić, by technologia pracowała dla nas i za nas?

Marketing restauracji - wsparcie z głową

Wytypowanie profesjonalnej agencji marketingowej dla lokalu gastronomicznego to nie lada wyzwanie. Kluczem do wyboru właściwej firmy powinno być hasło "dla gastronomii"

TEORIA IMPULSU W MENU BAROWYM

Sposób tworzenia menu w koktajlbarach w większości przypadków jest indywidualną kwestią wynikającą z wielu czynników, takich jak decyzja właściciela i jego wizja lokalu gastronomicznego, wcześniejsze doświadczenia barmana pracującego nad menu czy preferencje gości odwiedzających lokal.

Enata Bread kupuje markę Gorąco Polecam Nowakowski. To nie koniec inwestycji!

Po zakupie marki Gorąco Polecam Nowakowski dynamicznie rozwijająca się grupa piekarniczo-cukiernicza Enata Bread chce zainwestować 15 mln zł w piekarnie i lunchownie. Grupa zapowiada w perspektywie 2-3 lat wzrost liczby lokali z 30 do 50 i zatrudnienia z 150 do 300 osób.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej