Tegoroczna odsłona Whisky Live Warsaw będzie 4. z kolei organizowaną w stolicy. Do dyspozycji wystawców oraz gości festiwalowych będzie przestrzeń festiwalowa o pow. ponad 2200 mkw. wypełniona stoiskami, sceną oraz innymi atrakcjami. Organizatorzy szacują, że w festiwalu weźmie udział blisko 70 wystawców, oferujących ponad 500 gatunków whisky do degustacji. Spora część z nich - bezpłatna. Za droższe edycje trzeba będzie zapłacić dostępnymi na miejscu voucherami.
Whisky Live Warsaw to możliwość spotkań z zagranicznymi autorytetami, master blenderami, global ambasadorami (m.in. Georgie Bell) oraz przedstawicielami zagranicznych destylarni. Odbędą się też spotkania z uznanymi autorami książek o whisky, m.in. Ingvarem Ronde i Dominic’kiem Roskrow, na scenie zaś szereg prezentacji, wykładów oraz rozmów. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny, w ramach zakupionego biletu.
W tym roku organizatorzy postanowili przyznać nagrodę dla najlepszej whisky festiwalowej - „Warsaw Whiskies Awards”. Każdy wystawca będzie mógł zgłosić do konkursu jedną whisky dostępną na swoim stanowisku. Wyboru najlepszego trunku dokona jury konkursowe, złożone z krajowych i zagranicznych autorytetów w tej dziedzinie. Ranking publiczności wskaże zaś trunek cieszący się największą popularnością wśród uczestników Whisky Live Warsaw.
Nie zabraknie w Warszawie atrakcji kulinarnych. Na specjalnie wydzielonej powierzchni festiwalowej zwanej „Zatoką Smaku” odbywać się będą warsztaty kulinarne, pokazy live cooking oraz food pairing z udziałem najlepszych szefów kuchni w kraju.
Program festiwalu uzupełnią takie atrakcje jak: wykład na temat inwestowania w whisky, Stacja Drum z unikatowymi, wiekowymi, limitowanymi butelkami, specjalne koktajlbary, sesje Masterclass, strefa z cygarami oraz sklep festiwalowy.
Więcej informacji: www.whiskylivewarsaw.com.
„Food Service” jest patronem medialnym wydarzenia.