x

Makro wciąż wspiera młode talenty

Kategoria: Ludzie

Agata to 18-letnia mieszkanka małej miejscowości Rokietnica w województwie wielkopolskim. Jej największą pasją jest gotowanie, dlatego marzy, by swoją przyszłość związać właśnie z gastronomią. Pierwsze zawodowe doświadczenie zdobywała w znanej poznańskiej restauracji A Nóż Widelec dzięki wygranej w

Pasja do gotowania w Agacie już w dzieciństwie zaszczepiła mama, dlatego szkoła gastronomiczna była dla dziewczyny oczywistym wyborem. Jak sama mówi: właśnie w tym sprawdzam się najlepiej. Tak samo twierdzi jej rodzina, która uwielbia przygotowywane przez Agatę dania, szczególnie jej popisowe spaghetti.

18-letnia pasjonatka gotowania nie miała jednak okazji spróbować swoich sił w pracy w restauracji. Dopiero dzięki programowi Szef dla Młodych Talentów wygrała staż w restauracji A Nóż Widelec w Poznaniu, w której szefem kuchni jest Michał Kuter. Była to dla niej możliwość zdobycia pierwszego zawodowego doświadczenia i poznania profesjonalnej kuchni od kulis. Mogłam zobaczyć, jak pracują profesjonaliści, pomagać im i uczyć się od nich. Ten staż to dla mnie zupełnie nowe i niezwykle cenne doświadczenie oraz pierwszy krok w karierze kucharza. – mówi Agata.

W przyszłości Agata chciałaby mieć własny dom z ogródkiem, gdzie mogłaby hodować warzywa i zioła, które następnie wykorzystywałaby w kuchni do przygotowywania naturalnych i zdrowych potraw. Agata marzy o pracy w zgranym zespole – takim, jak w A Nóż Widelec – z którym wspólnie mogłaby tworzyć nowe smaki. Nie wyobrażam sobie siebie w innym miejscu, niż kuchnia. Wierzę, że moja przyszłość wiąże się właśnie z branżą gastronomiczną.

Szef dla Młodych Talentów to program edukacyjny skierowany do uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy, prowadzony przez MAKRO Polska. Pierwsza edycja programu zakończyła się sukcesem: w dziewięciu spotkaniach z najlepszymi szefami kuchni i ekspertami ze świata gastronomii wzięło udział prawie 1100 uczestników z całej Polski. Spośród nich piętnastu najlepszych zdobyło staże w znanych polskich restauracjach. Partnerami pierwszej edycji programu są: Gault & Millau Polska, Provincja Kruszwica i ChemaN. Już od września br. startuje kolejna edycja programu, rozszerzona m.in. o książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji: www.szefdlamlodych.pl, www.facebook.com/szefdlamlodychtalentow.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Trzeba założyć, że wszystko się uda

Krzysztof Janiszewski jest właścicielem ośmiu restauracji, a jego przepis na sukces to upór, dociekliwość i ciężka praca.

SAMEMU IDZIE SIĘ SZYBCIEJ, ALE RAZEM ZAJDZIE SIĘ DALEJ

9 lutego odbyła się uroczysta Gala Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (ccifp). Wyjątkową kolację przygotowało trzech szefów kuchni: Wojciech Modest Amaro, Maciej Majewski oraz Philippe Mille. W rozmowie z "food service" Philippe Mille, dzieli się swoją historią i inspiracjami.

Nie żyje Anthony Bourdain

8 czerwca 2018 amerykański szef kuchni, osobowość telewizyjna i pisarz popełnił samobójstwo. Przebywał wtedy we Francji, gdzie kręcił kolejne odcinki swojego najnowszego programu. Miał 61 lat.

Kelnerzy: Emilia Suszczyńska

O zachowaniu godności mimo 20 lat w branży mówi Emilia Suszczyńska z N31 Restaurant by Robert Sowa.

BUDOWANIE SPOŁECZNOŚCI

Jeśli jesz i jesteś skądś - to masz kulinarne dziedzictwo i kulturę. O szukaniu narodowej tożsamości kulinarnej, budowaniu środowiska oraz zrównoważonym modelu gastronomii rozmawiamy z Arlene Stein, twórczynią konferencji Terroir Symposium i Terroir Talk.

Justyna Adamczyk - żółta eminencja

Od debiutu Gault & Millau na polskim rynku wkrótce miną 3 lata. Inspektorzy ocenili setki restauracji, ale sami również znaleźli się na celowniku części branży gastronomicznej. Justyna Adamczyk, redaktor naczelna żółtego przewodnika w rozmowie z "Food Service" konfrontuje się z krytyką.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej