x

#WspieramLokalneLokale - kampania społeczna Smazymy.com

Kategoria: Wydarzenia - otwarte

20 marca ruszyła kampania społeczna #WspieramLokalneLokale. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do składania zamówień z dostawą do domu w lokalnych restauracjach i tym samym wsparcie lokali w czasie wprowadzonego na terenie kraju stanu zagrożenia epidemicznego.

Foto: Pexels.
Foto: Pexels.
Akcja jest prowadzona przez redakcję portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem są ZT Kruszwica SA. W związku z wprowadzeniem Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, od 14 marca 2020 roku została ograniczona działalność m.in. restauracji, kawiarni czy barów. Obecnie mogą one świadczyć jedynie usługi na wynos i na dowóz. 

Z kolei na co dzień głównym źródłem utrzymania większości restauracji są usługi świadczone w lokalu. W 2019 roku aż 59% Polaków, którzy ukończyli 15 rok życia, odwiedzało lokale gastronomiczne. Średnio w punktach HoReCa bywali cztery razy w miesiącu i wydawali 130 zł miesięcznie. Z kolei jedzenie na wynos zamawiało 36% Polaków, przy czym jako główne okazje do zamawiania posiłków respondenci podawali: brak jedzenia w domu – 47%, brak czasu na gotowanie – 42% i spotkania ze znajomymi – 38% (Źródło: Gfk, Raport “Rynek gastronomiczny w Polsce 2019”).

Restauratorzy stanęli więc w obliczu podwójnie trudnej sytuacji – z jednej strony zamknięcia lokali dla konsumentów, z drugiej – w związku z zaleceniami, by pozostawać w domu i nie spotykać się z innymi osobami – zmniejszenia liczby okazji do zamawiania posiłków. 

Odpowiadając na obecną sytuację kucharzy, szefów kuchni, restauratorów i cukierników, redakcja portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem jest ZT Kruszwica, stworzyła kampanię społeczną #WspieramLokalneLokale. Celem akcji jest zwrócenie uwagi konsumentów na trudną sytuację, w jakiej znalazła się branża HoReCa i wsparcie jej poprzez zachęcenie do składania zamówień w lokalnych lokalach z dowozem do domu. 

„Myślę, że większość, jeśli nie każdy z nas, ma bliskie sercu lokale gastronomiczne. Lubimy do nich chodzić samodzielnie, ze znajomymi, z rodziną, a może też kojarzą nam się z jakimiś specjalnymi okazjami - urodzinami, rocznicami, oświadczynami. W obecnej sytuacji w dużej mierze to od nas zależy czy po zniesieniu stanu zagrożenia epidemiologicznego będziemy mogli je nadal odwiedzać. Dlatego też w imieniu portalu Smazymy.com i ZT Kruszwica serdecznie zachęcam do przyłączenia się do akcji #WspieramLokalneLokale i zamawiania posiłków z dowozem do domu” – mówi Katarzyna Noga, Marketing Manager B2B, ZT Kruszwica SA

Aby włączyć się do akcji #WspieramLokalneLokale wystarczy wykonać 4 proste kroki: 

1. Złożyć zamówienie z dostawą do domu w dowolnej restauracji. 
2. Zrobić dowolne zdjęcie i umieść w swoich mediach społecznościowych. 
3. Oznaczyć na zdjęciu restaurację, w której zostało złożone zamówienie i dodać hashtag #WspieramLokalneLokale. 
4. Podzielić się informacją o kampanii z innymi. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

ADRIAN KLONOWSKI OBEJMUJE NOWE STERY

W ostatnim numerze informowaliśmy o zamknięciu restauracji Metamorfoza. Teraz wiemy, że na początku marca Adrian Klonowski, wieloletni szef kuchni restauracji, objął stanowisko szefa kuchni w Pädaste Manor i Alexander Restaurant na wyspie Muhu w Estonii.

WIOSENNA EDYCJA RESTAURANT WEEK

Około 400 restauracji z 35 polskich miast weźmie udział w wiosennej odsłonie Restaurant Week. Festiwal organizowany jest od 3 do 17 kwietnia, tym razem pod hasłem #SzanujJedzenie.

OSTATNI MIKSER KULINARNY W TYM SEZONIE

Tym razem tematem przewodnim były ryby w kontekście Bożego Narodzenia oraz tajniki pracy sommeliera wodnego. W spotkaniu edukacyjnym z cyklu Szef dla Młodych Talentów udział wzięło ponad 240 osób z całej Polski.

Finał II Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego "Gęsina nie tylko na św. Marcina"

19 lipca 2017 r. odbyła się gala finałowa drugiej edycji tego kulinarnego święta.

BARON I MARCZEWSKA NA NOWYM FRONCIE

Aleksander Baron został szefem kuchni w nowej restauracji Zoni , a Adriana Marczewska szefową bistro WuWu. Restauracje powstają na terenie rewitalizowanego kompleksu Koneser z inicjatywy rodzinno-biznesowej spółki Rest Team, którą współtworzą Ewa, Andrzej i Mirosław Niziowie.

uroczyste otwarcie Siedziby Segafredo Zanettii Szkoły Baristów Coffee Art Masters

W czwartek, 27 września, w budynku Adgar Park West w Warszawie, zostanie otwarta nowa siedziba Segafredo Zanetti, w której jednocześnie będzie działała szkoła baristyczna Coffee Art Masters.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej