x

Jak zadbać o bezpieczeństwo dowozu posiłków?

Kategoria: Twój biznes - wiedza

W obliczu zagrożenia koronawirusem i podyktowanych względami bezpieczeństwa rządowych decyzji o ograniczeniu działalności lokali gastronomicznych wyłącznie do obsługi klientów na dowóz lub na wynos, branża gastronomiczna musi zadbać o wypracowanie najwyższych standardów sanitarnych dostawy posiłków.

Grafika: Stava
Grafika: Stava
Prezentujemy kodeks dobrych praktyk dowozów posiłków opracowany przez ekspertów Stava.

1. Ograniczenie przyjmowania banknotów i monet. Promowanie płatności terminalem oraz płatności online.
2. Przekazywanie posiłków klientowi na zewnątrz budynku, aby unikać ryzyka przeniesienia wirusa poprzez przebywanie kurierów z innymi osobami w ciasnych przestrzeniach (windy, klatki schodowe, korytarze).
3. Bezkontaktowy odbiór posiłku z restauracji:
– obsługa restauracji umieszcza posiłek w „strefie buforowej” w innym pomieszczeniu niż pracuje obsługa restauracji lub w bezpiecznej odległości od obsługi, w miarę możliwości 4,5 m
– kurier odbiera posiłek ze „strefy buforowej” po jej opuszczeniu przez obsługę.
4. Bezkontaktowe przekazanie posiłku klientowi:
– klient płaci online lub terminalem płatniczym przy odbiorze
– kurier zostawia posiłek i zdezynfekowany terminal klientowi, następnie oddala się na bezpieczną odległość
– klient płaci kartą (jeżeli nie zapłacił wcześniej online) i zabiera posiłek.
5. Kontrola stanu zdrowia kurierów przed każdą zmianą:
– pomiar temperatury kuriera
– kontrola innych objawów
– oświadczenie kuriera o braku kontaktów z osobami chorymi
– dopuszczanie do pracy wyłącznie kurierów bez objawów oraz ryzyk epidemiologicznych.
6. Dezynfekcja pojazdów i całego wyposażenia kuriera przed każdą zmianą oraz poszczególnych elementów przed i po każdym kontakcie z klientem (np. terminal płatniczy).
7. Mycie i/lub dezynfekcja rąk po każdym kontakcie z powierzchniami obcymi (np. klamki, terminale płatnicze).
Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Dobra obsługa - fakty i mity

Zasady prawidłowej sekwencji serwisu oraz savoir-vivre’u są bardzo pomocne w procesie standaryzacji obsługi. Praca na żywym organizmie, jakim jest restauracja, wymaga jednak dużej elastyczności, co nie zawsze idzie w parze ze sztywnymi procedurami.

Moc kawy - ekspansja kawiarnianych sieci

80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez "Food Service Europen and Middle East".

LIDERZY STAWKI

To najlepsze wyniki od niespełna 10 lat: w 2016 r. 99 najlepszych operatorów gastronomicznych w Europie osiągnęło wzrost na poziomie 7,1 proc. Liderzy osiągnęli łączną sprzedaż na poziomie 100 mld euro. Badania przeprowadzili Gretel Weiss i Daniel Funnen ("Food Service Europe & Middle East").

Marketing niespontaniczny - nie improwizuj

Marka restauracji podobnie jak człowiek powinna być stosownie ubrana, mieć charakter, historię i przekonania. Walcząc o uwagę i przestrzeń na konkurencyjnym rynku, powinna mówić, budować kontakty i zabiegać o przyjaciół. Im bardziej jest przekonująca, tym większą społeczność buduje wokół siebie.

XI edycja prestiżowego konkursu Wine & Food Noble Night

Trwa rekrutacja do pierwszego etapu konkursu. Uroczysty finał już 13 października br. w Warszawie.

KOLEJNY ŚWIETNY ROK DLA KAWIARNI

80 największych marek kawiarni w Europie ma łącznie ponad 14 tys. lokali, czyli o 5,5 proc. więcej niż w poprzednim roku. Na szczycie znów rządzą Costa Coffee, Starbucks i McCafé jako najbardziej rozpowszechnione marki w Europie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej