x

"Winorośl i wino. Wiedza i praktyka"

Kategoria: Lifestyle - książki

W tym roku mija dziesięć lat, od kiedy oficjalnie wprowadzono polskie wina do sprzedaży. Przez ostatnią dekadę obserwujemy profesjonalizację rodzimych winnic, a głównym napędem tych przemian są sami winiarze oraz ich głód wiedzy.

Książka „Winorośl i wino. Wiedza i praktyka”. Foto: materiały prasowe.
Książka „Winorośl i wino. Wiedza i praktyka”. Foto: materiały prasowe.
W ślad za tymi potrzebami wykładowcy Podkarpackiej Akademii Wina wydali podręcznik. Pierwsza część publikacji poświęcona jest prowadzeniu winnicy i znajdziemy tam takie zagadnienia jak: roczny cykl biologiczny winorośli, jej odmiany czy zakładanie winnicy. Druga część zawiera szczegóły dotyczące produkcji wina, podstaw profesjonalnej degustacji i oceny czy analizy ekonomiki produkcji winiarskiej. Autorami poszczególnych rozdziałów są uznani w branży eksperci, między innymi: enolog Piotr Stopczyński, Radosław Froń, Wojciech Bosak, Roman Myśliwiec. W październiku 2019 r. książka otrzymała nagrodę przyznawaną przez Międzynarodową Organizację Winorośli i Wina OIV. To wartościowa lektura nie tylko dla przyszłych winiarzy, ale dla wszystkich tych, którzy chcą pogłębić wiedzę na temat procesu uprawy winorośli oraz winifikacji. W końcu smak wina w znakomitej części zależy od ręki winiarza.

„Winorośl i wino. Wiedza i praktyka”, cz. I i II, praca zbiorowa pod redakcją Romana Myśliwca i Ewy Wawro, wyd. Fundacja Na Rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa GALICJA VITIS.

Recenzja ukazała się w „Food Service" 12/2020 – 1/2020 nr 191.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej