x

Czekolada drukowana w 3D

Kategoria: Twój biznes - oferta

Dowiedz się, w jaki sposób już od teraz tanio, łatwo i na dużą skalę wykonasz skomplikowane formy i struktury z czekolady.

\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
Grupa Barry Callebaut, wiodący na świecie producent wysokiej jakości produktów czekoladowych i kakaowych, ogłosił wprowadzenie na rynek pierwszej na świecie, spersonalizowanej czekolady 3D produkowanej na dużą skalę. Projekt realizowany jest pod auspicjami globalnej marki dekoracji Mona Lisa.

Ten ruch rewolucjonizuje świat rzemiosła czekoladowego, pozwalając szefom kuchni tworzyć własne, unikatowe wyroby oraz szybko i tanio je reprodukować, bez względu na to, jak skomplikowany lub specyficzny jest projekt.

Na potrzeby inauguracji Mona Lisa połączyła siły z Jordim Rocą, jednym z najbardziej kreatywnych cukierników na świecie, pozwalając mu w pełni uwolnić kreatywność dzięki technice reprodukcji trójwymiarowych wyrobów z czekolady. Jego najnowsze dzieło „Flor de Cacao” to ziarno kakaowe, które otwiera się jak kwiat kakaowca poprzez kontakt z gorącym sosem.

– Ten nowy sposób pracy z czekoladą zaskoczy konsumentów innowacyjnymi i wcześniej niemożliwymi do zrealizowania kształtami wytwarzanymi na dużą skalę i z imponującą precyzją” – wyjaśnia Jordi Roca. – Zazwyczaj inspirują mnie rzeczy, których nie mogę sam zrobić, ponieważ stanowią one twórcze wyzwanie – ale teraz, dzięki Mona Lisa 3D Studio, mogę przenieść moje czekoladowe rzemiosło na wyższy poziom. Mogę sobie wyobrazić każdy nowy projekt, który ożyje.

Mona Lisa 3D Studio

Działające pod marką Mona Lisa studio do trójwymiarowego druku czekolady wyposażone jest w innowacyjną i precyzyjną technologię, która pozwala drukować tysiące elementów jednocześnie, zachowując przy tym indywidualny wygląd charakterystyczny dla rękodzieła. Szefowie kuchni i klienci mogą spersonalizować czekoladową dekorację według własnych preferencji projektowych, kształtów i rozmiarów, a następnie zespół projektantów przekształci produkt w cyfrowy prototyp 3D. Po zatwierdzeniu prototypu produkt końcowy można szybko odtworzyć na dużą skalę. Wyroby można stosować do deserów, wyrobów konfekcyjnych, gorących napojów i wypieków. Usługa ta będzie na początku dostępna dla szefów kuchni i hoteli, sieci kawiarni i restauracji w określonych krajach europejskich. Pierwszym klientem Mona Lisa 3D Studio jest Van der Valk, wiodąca sieć hoteli w Holandii.

Wychodząc naprzeciw Milennialsom

Milennialsi i nowe pokolenia chcą cieszyć się życiem dzięki nowym i unikatowym doświadczeniom. W tym kontekście estetyka żywności ma coraz większe znaczenie. Ostatnie badania Barry Callebaut wykazały, że 70% konsumentów chce wypróbować nowe i ekscytujące wyroby związane z czekoladą, a 6 na 10 spośród badanych osób chce udostępnić takie wyroby w mediach społecznościowych. Druk 3D zaspokaja pragnienia konsumentów, przesuwając granice tego, co jest możliwe pod względem estetycznym. Dzięki nowej technologii szefowie kuchni mogą opracowywać niepowtarzalne desery oraz rozwijać swoje umiejętności podczas pracy z belgijską czekoladą.

Więcej informacji na temat drukowanych wyrobów Mona Lisa 3D: monalisadecorations.com/3DStudio

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

ORZEŹWIENIE NA MIEJSCU I NA WYNOS

Pogoda się poprawia - nadchodzi czas na chłodzące, orzeźwiające napoje. Ciekawy asortyment oryginalnych soków, koktajli czy lemoniad to istotny element wiosenno-letniej oferty wielu lokali. Zwłaszcza gdy zadba się o ich jakość i odpowiednie opakowanie, można wyróżnić się na tle konkurencji.

Fanex partnerem gastronomicznym Suntago

Fanex, lider w produkcji sosów dla branży HoReCa, nawiązał współpracę z Suntago Wodny Świat, największym zadaszonym parkiem wodnym w Europie. W ramach umowy koncepty gastronomiczne zlokalizowane na terenie parku, będą korzystać z sosów, przypraw oraz dodatków wytwarzanych przez Fanex.

Trochę ciepła

Ziołowe napary, herbaty i kawy z korzennymi przyprawami, gorąca czekolada czy wreszcie rozgrzewające drinki - to tylko kilka przykładów gorących napojów, które świetnie sprawdzają się zimą. Oto, jak stworzyć ciekawą ofertę dla gości swojego lokalu.

CZYSTA WYDAJNOŚĆ

Wygodne, wielofunkcyjne, ale przede wszystkim wydajne i oszczędne w eksploatacji - takie powinny być zmywarki na restauracyjnym zapleczu. Jak wybrać te najlepsze z bogatej oferty producentów? W zależności od potrzeb lokalu, jego wielkości i natężenia ruchu mamy wiele możliwości do wyboru.

SMAKI ZJEDNOCZONE Z AMERYKI!

Branża śliwki kalifornijskiej wystartowała z piątą edycją programu marketingowego promującego ten owoc na polskim rynku. Jednocześnie California Prune Board dołączyła do inicjatywy "Ameryka od Kuchni", koordynowanej przez Dział Rolny Ambasady USA w Warszawie.

Pieczenie kompleksowe

Piec konwekcyjny łączy w sobie funkcje różnych innych urządzeń i może okazać się przydatny właściwie w każdej kuchni i w wielu sytuacjach. Jak wybrać odpowiedni piec do swojego lokalu - taki, który maksymalnie pomoże kucharzom i sprawi, że ich praca będzie bardziej wydajna?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej